SYNCHRONISEERT GOOGLE DRIVE UW BESTANDEN EN MAPPEN NIET?

Voor sommige individuen en organisaties is cloudopslag een toonaangevende oplossing geworden vanwege veiligheids- en toegankelijkheidsproblemen. Ze kiezen ervoor om hun belangrijke gegevens op een cloudopslagapparaat op te slaan en voor dat doel is Google Drive een van de meest geprefereerde opties onder hen. Hiermee kun je allerlei soorten bestanden ermee synchroniseren, of het nu video's, audio's, foto's of pdf's zijn. Door uw Google Drive-account te gebruiken, heeft u ook gemakkelijk toegang tot uw gegevens op uw mobiele telefoon, tablet of pc.

De back-up- of synchronisatiefunctie werkt echter niet altijd op Drive. Dit kan gebeuren als gevolg van een aantal technische problemen, zoals een slechte internetverbinding, onvolledige synchronisatie, slechte installatie, beheerdersrechten of een virusaanval. Als zoiets gebeurt, kunt u hulp inroepen van onze Google-klantenservice. Wij voorzien u just-in-time van de juiste hulp!

Hier zijn een paar oplossingen die u kunt proberen om de fout te verhelpen:

PAUZE & HERVATTEN

Als uw schijf fouten veroorzaakt tijdens het maken van een back-up, kunt u de app pauzeren en opnieuw starten. Deze oplossing kan u helpen het probleem op te lossen. Het enige wat u hoeft te doen is:

  • Ga naar het systeemvak.
  • Klik op het Google Drive-pictogram.
  • Open het menu met drie stippen en kies Pauze.
  • Klik op de knop Hervatten om te zien of de bestanden worden gesynchroniseerd.
HERSTARTEN

U kunt ook proberen de app opnieuw te starten om te controleren of dit slechts een tijdelijke fout was.

  • Open het systeemvak.
  • Vouw het menu uit door op de 3 puntjes te klikken.
  • Kies de optie Back-up en synchronisatie afsluiten.
  • Start het programma na enige tijd opnieuw.
Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt, neem dan contact op met onze Google-klantenondersteuning voor onmiddellijke hulp.

HERINSTALLEREN

Voor het geval u een verouderde versie van dit programma gebruikt, zal deze niet correct functioneren. U kunt het bijwerken naar de nieuwste versie vanuit de Play Store of het opnieuw installeren door deze procedure te volgen.
  1. Ga naar Instellingen -> Klik op Apps -> Apps en functies.
  2. Klik op Back-up en synchronisatie van Google.
  3. Kies Verwijderen.
  4. Download de app opnieuw.
  5. Open het .exe-bestand en volg de instructies op het scherm.
CONTROLEER DE SYNC-INSTELLINGEN

Hoewel het de juiste optie is om contact op te nemen met de professionals voor dergelijke oplossingen, kunt u deze methode ook zelf proberen. Volg deze procedure als uw Drive geen back-up van de bestanden maakt:
  1. Ga naar het systeemvak -> Google Drive -> Voorkeuren.
  2. Kies de optie ‘Alles synchroniseren in Mijn schijf’.
Onze Google-klantenservice zal u de nodige hulp bieden als u fouten ondervindt tijdens het volgen van de bovenstaande procedure. Het enige dat u hoeft te doen, is hen te bellen om het probleem zo snel mogelijk te melden.

VERWIJDER HET DESKTOP.INI-BESTAND

Als uw bestanden niet met uw pc kunnen worden gesynchroniseerd, registreert Google Drive de fout in de vorm van een desktop.ini-bestand. Als dit verborgen bestand eenmaal is gegenereerd en u daarna nieuwe bestanden toevoegt, werken back-up en synchronisatie pas als u het verwijdert.
  1. Open de bestandsverkenner.
  2. Zoek de map waarin bestanden niet worden gesynchroniseerd.
  3. Klik op Opties -> Map wijzigen.
  4. Zoek naar opties op het tabblad Weergave.
  5. Vink ‘Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven’ aan en klik op OK.
  6. Verwijder het bestand van het bureaublad.
Zelfs nadat u alle bovenstaande trucs hebt uitgeprobeerd, wordt u nog steeds geconfronteerd met hetzelfde probleem. Het is tijd om contact op te nemen met onze technische ondersteuning van Google. U kunt dit doen via e-mail, telefoon of live chat-ondersteuning. Ons team zal u tijdig en nauwkeurig helpen zodra uw probleem is gemeld.

We bieden ook servicegerelateerde Instagram Klantenservice

Comments

Popular posts from this blog

HOE MAAKT U GOOGLE UW STANDAARD ZOEKMACHINE OP CHROME?

WAAROM KAN IK NIET INSCHRIJVEN BIJ GOOGLE IN ANDROID SMARTPHONE?